Notulen overleg Loket B-E, 25 januari 2017

Notulen overleg Loket B-E, 25 januari 2017

Verslag overleg Loket B-E
Datum 25 januari 2017
Aanwezig: Nettie Moonen, Henriette van Raak, Marjo v Zantvoort, Hanny Robben
Afwezig met bericht; Robert Holl , Bianca de Kort , Thea v Gorp
Gasten; Nancy Laurijssen en vervangster van Jose vd Heijden CdeT

________________________________________________________________________________

Jose is de dorpsondersteuner en Nancy de mantelzorgondersteuner vanuit Cde T. Nancy kwam uitleggen wat zij zou kunnen betekenen in de samenwerking met het Loket B-E en het service punt wat we aan het opzetten zijn. De complexe hulpvragen , die dan vaak ook wat langer duren , informele zorg vraag , wordt door CdeT opgepakt. De kortere hulpvraag, mantelzorg vragen waar het service punt voor bedoeld is, komen dan bij het Loket B-E terecht. Volgens Nancy komen er vanuit de bewoners van B-E veel mantelzorg vragen. Via advies van CdeT moeten mensen uit B-E dan ook doorverwezen worden naar het Loket B-E. Zij kunnen ook processen begeleiden als dit nodig is.

Er moet meer verbinding komen tussen verschillende organisaties. Platform bijeenkomst met KBO, Zonnebloem, Dorpsraad, CdeT en andere organisaties  (hier is Jan Hermes KBO mee bezig).

Op de site van de Dorpsraadbij de link Loket B-E komen foto’s van de vrijwilligers die het Loket runnen en de dorps- mantelzorgondersteuner van CdeT.

Via de Toegang van de gemeente komen ook veel vragen binnen. ( Gwendolien Rijk) daarom is het straks belangrijk dat mensen van de toegang zichtbaar zijn in Koningsoord dmv een flexplek. Zoals MEE, IMW, Dorps- mantelzorg ondersteuner . eventueel in de vorm van een “gezondheidsplein”

Elk kwartaal komt het Reizend Mantelzorg café naar de schalm. Inwoners kunnen daar terecht voor informatie. Wat kunnen we daar als Loket B-E bij betekenen.

Servicepunt

Het doel van het Servicepunt is, korte durende ondersteuning voor en door inwoners. Wij hebben er voor gekozen om dit niet via WE Helpen te laten lopen maar zelf een poule van vrijwilligers op te zetten. Er hebben zich de laatste tijd mondjes maat vrijwilligers aangemeld. Vis de website van de dorpsraad kunnen mensen zich aanmelden of door naar het loket te komen of te bellen tijdens openingstijden. Wel is het goed om via We Helpen te kijken naar eventueel een hulpvraag of vrijwilligers te benaderen die in de poule willen komen staan.

Werkwijze Servicepunt:

  • Alleen informatie die belangrijk is bij hulpvraag vastleggen
  • Vrijwilligers in overeenkomst vastleggen
  • Aan hulpvrager toestemming vragen om hulpvraag door te geven of via telefoon benaderen en dan hulpvrager zelf laten uit leggen.
  • Evaluatiefacebook aangeven dat Loket B-E open is ( evt elke week) aantal dagen van te voren

Rondvraag;
Henriette: via facebook aangeven dat Loket B-E open is ( evt elke week) aantal dagen van te voren.
Allen; Andere naam bedenken voor “Service punt B-E, voor en door inwoners”

Nancy: bij CdeT is het mogelijk om een mantelzorgscan te laten doen voor draagkracht en draaglast.

Hanny; Nieuwe locatie Koningsoord; Er is een manager aangesteld / projectleider die het klooster moet inrichten in overleg met de toekomstige gebruikers. Jos Verhoeven vanuit de dorpsraad is contact persoon en zorgt dat wij een mooi plekje krijgen.

Bij de Dorpsraad budget aanvragen voor een nieuw kaartje/flyer/folder die we gaan gebruiken als we gaan verhuizen. En een aanvraag voor mooie naambadges.

Volgend overleg: 14 juni 15.30 uur

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *