10 september 2021

Buurtonderzoek sociale alarmering

Avans Hogeschool en Ledenvereniging Thebe Extra werken samen om de leefbaarheid en veiligheid in Berkel-Enschot te verbeteren. Samen onderzoeken ze wat er nodig is om sociale alarmering tot een succes te maken. Doe mee aan het onderzoek en zorg samen voor een leefbaar en veilig dorp.

Sociale alarmering is een technologie die mensen de gelegenheid geeft om familie, mantelzorgers, vrienden, buren, of professionals op te roepen voor hulp in het geval van een (nood)situatie. Traditioneel bestaat sociale alarmering uit een telefoon, een draagbare alarmknop of een abonnement op een meldcentrale die hulp of zorg regelt. Hierbij speelt technologie zoals het internet, computer of laptop, tablet of smartphone/mobiele telefoon een belangrijke rol. Het is natuurlijk wel belangrijk dat deze technologie goed en verantwoord wordt gebruikt.

De rol van technologie
Met de vragenlijst hopen Avans en Thebe Extra inzicht te krijgen in de rol van technologie bij sociale alarmering. Ook hopen ze inzicht te krijgen in de mate waarin dit (nieuwe) vormen van samenwerking tussen bewoners, gemeente en hulpverleners mogelijk maakt.

Vragenlijst
De vragenlijst bestaat uit 50 korte vragen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 20 minuten.
Als u een vraag niet wilt beantwoorden, dan mag u die overslaan. Er zijn geen 'goede' of 'foute' antwoorden. Als u twijfelt over het antwoord op een vraag, geef dan het antwoord dat het beste bij u past. Het is mogelijk om uw antwoorden tussentijds op te slaan en het invullen van de vragenlijst kan op een later tijdstip worden hervat. Ook kunt u kan terugbladeren door onderin het scherm op de pijl naar links te klikken.

Vul de vragenlijst hier in.

Hulp nodig of meer informatie?
Heeft u hulp nodig met het invullen van de vragenlijst? Schakel dan gerust Loket B-E in. Elke donderdag tussen 10:00 uur - 12:00 uur is het loket geopend (Ons Koningsoord (ingang via hellingbaan), ruimte: Parlatorium). Tijdens openingstijd is het loket ook telefonisch bereikbaar via 06-53768978.

Voor meer informatie over het onderzoek of overige vragen, kunt u mailen naar Nicole Schilt-Klop, hn.klop@avans.nl

Vrijwillig en anoniem
Als u de vragenlijst start, krijgt u een toestemmingsformulier te zien. Na het onderzoek worden de vragenlijsten vernietigd en uw contactgegevens uit het systeem van Avans Hogeschool verwijderd.
Uw gegevens worden uitsluitend voor statistische doelen gebruikt. In de statistische informatie zijn uw persoonlijke gegevens nooit te herkennen.

Reageren?

Uw reactie wordt na moderatie geplaatst.

Ideeen voor je wijk ?