1 maart 2023

Ons bruisend verenigingsleven in één Dorpswijzer

De eerste Dorpswijzer Berkel–Enschot is een feit. Deze week ligt hij bij alle bewoners, die ook Weekblad de Schakel ontvangen, in de brievenbus. De dorpswijzer is ontstaan uit een samenwerking tussen ContourdeTwern, de Dorpsraad, Sociaal Cultureel Centrum de Schalm en de Schakel.
Medio vorig jaar constateerden Chantal Boeren, onze dorpsondersteuner van ContourdeTwern, Wilma van Geel van de Dorpsraad en Mary Timmermans van Sociaal Cultureel Centrum De Schalm, dat BerkelEnschot een zeer bruisend verenigingsleven heeft, maar een overzicht hiervan ontbrak. Ze kregen veel signalen van bewoners, die op zoek waren naar dat wat er te doen is in ons dorp. Zij besloten een Dorpswijzer te maken.

Non-profit
Met vereende krachten zijn zij aan de slag gegaan. Ze gingen op zoek naar alle websites en emailadresssen van alles wat er maar te doen is in Berkel-Enschot. Duidelijk werd wat een bloeiend en veelzijdig verenigingsleven Berkel-Enschot heeft. De keuze werd gemaakt om alleen non-profit organisaties te vermelden. Tevens is de Dorpswijzer een naslagwerk geworden voor allerlei zaken op het gebied van zorg en welzijn. Elke vereniging of activiteit mocht een stukje tekst van maximaal 60 woorden aanleveren. Dank aan alle personen, die hieraan hebben meegewerkt.
Ingrid Roets met haar medewerkers van De Schakel hebben gezorgd voor de mooie lay-out en natuurlijk de verspreiding. Wij danken de Dorpsraad voor de financiering van deze Dorpswijzer.
Vooralsnog blijft het een eenmalige druk, maar de Dorpswijzer is ook te vinden op de website van de Dorpsraad en Weekblad de Schakel. Via email dorpswijzer@dorpsraadberkelenschot.nl kunnen wijzigingen doorgegeven worden, zodat de websiteversie up-to-date blijft.

Wie geen exemplaar in zijn brievenbus heeft gehad kan een exemplaar ophalen bij de bar in de foyer van Sociaal Cultureel Centrum De Schalm. Of kan een exemplaar hier downloaden:  Dorpswijzer (1).pdf

Tekst: Mary Timmermans
Foto: Ingrid Roets

Reageren?

Uw reactie wordt na moderatie geplaatst.

Ideeen voor je wijk ?