4 mei 2023

Dorpsraad eert gedecoreerden 2023

In Berkel-Enschot kregen dit jaar twee inwoners een koninklijke onderscheiding. Eén inwoner kreeg een pauselijke onderscheiding.

De heer Henk Adams is op 26 april jl. benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau, voor o.a. zijn jarenlange inzet als vrijwilliger bij Handboogvereniging De Meierijers.

De heer Frans Deckers is op 26 april jl. benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau, voor o.a. zijn langdurige inzet als vrijwilliger voor schaakvereniging De Oude Toren.

De heer Sjef Roosen ontving 19 maart jl. de pauselijke onderscheiding
Pro Ecclesia et Pontifice, omdat hij zich jarenlang als vrijwilliger heeft ingezet voor de kerk en parochie in Berkel-Enschot.

De Dorpsraad heeft deze inwoners op zaterdag 29 april in Sociaal Cultureel Centrum De Schalm in het zonnetje gezet. Daar heeft muziekvereniging Concordia hen eveneens geëerd door een mooie aubade te geven. Vervolgens hebben de gilden hen geëerd met het uitbrengen van de vendelgroet. Voor deze mooie viering waren ook de ‘oud’-gedecoreerden en hun partners uitgenodigd.

Ieder jaar blijkt dat er weer mensen in ons dorp zijn, die zich buitengewoon hebben ingezet voor ons dorp en de samenleving als geheel. Daar mogen we trots op zijn!

Reageren?

Uw reactie wordt na moderatie geplaatst.

Ideeen voor je wijk ?