15 oktober 2021

Locatie gezocht voor muurschildering

Sinds september van dit jaar sieren nonnen en groen het elektrahuisje op de hoek van de Abdijlaan en Eikenboschweg in Berkel-Enschot. Er is vanuit de gemeente Tilburg budget vrijgemaakt om een tweede muurschildering in ons dorp te maken. Ken jij de perfecte locatie voor deze nieuwe schildering? Reageer dan op dit bericht!

De locatie moet wel aan een aantal eisen voldoen:

• De locatie moet worden afgestemd met bewoners en omgeving, evenals met de eigenaar van de gevel, het transformator huisje of anderszins. Deze eigenaar moet expliciet akkoord geven voor de schildering.
  • De muur waarop de schildering komt moet kwalitatief goed zijn en zichtbaar in de openbare ruimte. Bij voorkeur is het geen gemeentelijk monument.
  • Gezamenlijke financiering met gemeentelijk geld en een investering van een andere partij (bijvoorbeeld de eigenaar van het pand) maakt een aanvraag alleen maar sterker.

Als er samen met de inwoners een muur geselecteerd is, wordt één van de kunstenaars aan de locatie gematcht. Het plan in zijn geheel wordt aan de adviescommissie van de gemeente voorgedragen. Zij beslissen uiteindelijk of een muurschildering daadwerkelijk voldoet en er financiële ruimte is voor de uitvoering.

Bovenstaande foto is gemaakt door Rudolf Robben, correspondent Brabants Dagblad.

Reageren?

Uw reactie wordt na moderatie geplaatst.

Ideeen voor je wijk ?